17 maj 2024 17:29

17 maj 2024 17:29

Lindab får order värd 8 miljoner Euro i Vitryssland

Lindabs Building System division fått en order, värd ca EUR 8 miljoner, att leverera en produktionsenhet för järnvägsvagnar 6 mil söder om Minsk. Produktionsenheten består av en 40 000 kvadratmeters envåningsbyggnad och ett tillhörande kontor som är en flervåningsbyggnad på 2 100 kvadratmeter. Leveranserna har nyligen påbörjats och kommer att fortsätta under första kvartalet 2009.

Parallellt har Building Systems öppnat ett representationskontor i Minsk i september 2008.

David Brodetsky, Lindabs VD och koncernchef kommenterar:

"Detta är ett positivt tecken på fortsatt ekonomisk utveckling i CEE/CIS. Efterfrågan på högkvalitativa byggnader är stor i denna region och Lindab Building Systems "one-stop-shop", dvs vår förmåga att leverera kompletta lösningar för komplexa projekt, är mycket uppskattad av våra kunder".

Informationen är sådan som Lindab International AB är skyldig att offentliggöra eller själv valt att offentliggöra enligt lagen om
börs- och clearingverksamhet och/eller lagen om Handel med Finansiella Instrument.

Tel. +46 (0)431 854 24

Lindab Building Systems
Venant Krier, Divisionschef

Om Lindab-koncernen:

Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och systemlösningar av stål och tunnplåt för byggindustrin.

De två affärsområdena, Profile och Ventilation, tillhandahåller kompletta lösningar för byggnadssystem och inneklimat såväl som enskilda bygg- och ventilationskomponenter för alla typer av byggnader.

Lindab är noterat på OMX Nordic Exchange, Stockholm, Large Cap under kortnamnet "LIAB".

Lindab-koncernen omsatte runt 9,3 miljarder SEK under 2007 och har cirka 5 600 medarbetare i 31 länder. Huvudkontoret ligger i Grevie, utanför Båstad i nordvästra Skåne. Se även www.lindabgroup.com