26 apr 2024 17:29

26 apr 2024 17:29

Lindabs årsredovisning och hållbarhetsrapport 2023

ÅR-sv-framsida-250x355px

Lindab har idag publicerat årsredovisningen och hållbarhetsrapporten för 2023 på svenska och engelska.

Årets årsredovisning målar upp Lindabs planer fram till år 2027 då målet är 20 miljarder i omsättning med minst 10 procents rörelsemarginal. ”För ett bättre klimat”™ är Lindabs övergripande syfte – att utveckla energieffektiva lösningar för hälsosamma inomhusmiljöer, och att göra det på ett sätt som också bidrar till ett bättre globalt klimat.

I årets årsredovisning är även hållbarhetsinformationen utökad. Lindab har påbörjat anpassningen till den nya lagstiftningen CSRD och har bland annat publicerat en nyframtagen dubbel väsentlighetsanalys.

Årsredovisningen och hållbarhetsrapporten finns tillgänglig på www.lindabgroup.com.

Informationen är sådan som Lindab är skyldigt att offentliggöra enligt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-03-27 07:40 CET.

Catharina Paulcén
Head of Corporate Communications
E-post: catharina.paulcen@lindab.com
Mobil: +46 (0) 701 48 99 65

Lindab är ett ledande ventilationsbolag i Europa. Lindab utvecklar, tillverkar, marknadsför och distribuerar produkter och systemlösningar för energieffektiv ventilation och ett hälsosamt inomhusklimat. Produkterna kännetecknas av hög kvalitet, montagevänlighet och miljötänkande.

Koncernen omsatte 13 114 MSEK år 2023 och är etablerad i 20 länder med cirka 5 000 medarbetare. Norden stod för 45 procent av försäljningen 2023, Västeuropa för 42 procent, Centraleuropa för 12 procent och Övriga marknader för 1 procent.

Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap, under kortnamnet LIAB.

ÅR-sv-framsida-250x355px
Ladda ner högupplösta bilder av Fotograf