17 maj 2024 17:29

17 maj 2024 17:29

Lindab lanserar nyhet för väggbeklädnad

Lindab lanserar nu sin nya fasadkassett "Premium". Fasadkassettsystemet är ett starkt komplement till Lindabs utbud av väggbeklädnadsprodukter inom divisionen Building Components.

"Fasadkassett Premium är en produkt som framgångsrikt kombinerar vår filosofi om att förenkla byggandet och vår strävan att utveckla IT-verktyg som förstärker kundvärdet, säger VD och koncernchef David Brodetsky. Lanseringen av fasadkassettsystemet Premium är i linje med vår strategi att utveckla ett komplett erbjudande inom byggkomponenter. Vi ser denna förstärkning av produktprogrammet som en möjlighet att utöka projektförsäljningen i båda divisionerna inom affärsområdet Profil", avslutar David Brodetsky.

Fasadkassett Premium är en högkvalitetsprodukt med starka estetiska säljargument, som framförallt riktar sig till den nordiska marknaden via Building Components. Även Building Systems-divisionen kommer att erbjuda den till sina kunder runtom i Europa.

"Med den tillhörande mjukvaran får både arkitekt och beställare en säker återgivning av slutresultatet, samtidigt som montören får exakta ritningar och dessutom enkelt montage tack vare produktens klickfunktion", säger Johan Andersson, Produktchef på Lindab.

Mer information om fasadkassett Premium finns på Lindab Sveriges hemsida.

David Brodetsky

Johan Andersson, produktchef
Mobil: 070 698 5158

Om Lindab-koncernen:

Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och systemlösningar av stål och tunnplåt för byggindustrin.

De två affärsområdena, Profile och Ventilation, tillhandahåller kompletta lösningar för byggnadssystem och inneklimat såväl som enskilda bygg- och ventilationskomponenter för alla typer av byggnader.

Lindab är noterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange, Stockholm, Large Cap under kortnamnet "LIAB".

Lindab-koncernen omsatte runt 9,8 miljarder SEK under 2008 och har cirka 5 000 medarbetare i 31 länder. Huvudkontoret ligger i Grevie, utanför Båstad i nordvästra Skåne. Se även www.lindabgroup.com