03 maj 2024 17:29

03 maj 2024 17:29

Återköpsprogrammet av aktier i Lindab International AB slutfört

Lindab har från den 18 juli till den 10 december 2008 återköpt 3 935 391 antal aktier i bolaget för sammanlagt 348 491 220 SEK.

Återköpen har skett med stöd av bolagsstämmans bemyndigande och styrelsens beslut den 7 maj 2008 om att förvärva egna aktier till ett belopp om högst 400 MSEK, eller högst så många aktier att bolagets innehav vid var tid inte överstiger fem (5) procent i bolaget.

Det totala antalet aktier i Lindab uppgår till 78 707 820. Lindabs aktuella innehav av egna aktier uppgår till 3 935 391 aktier, vilket därmed motsvarar fem (5) procent av samtliga aktier och röster i bolaget. Därmed har bolagsstämmans bemyndigande avseende återköp av egna aktier utnyttjats fullt ut.

Tel. +46 (0)431 854 24

Nils-Johan Andersson, CFO
Tel. +46 (0)70 66 850 75

Om Lindab-koncernen:

Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och systemlösningar av stål och tunnplåt för byggindustrin.

De två affärsområdena, Profile och Ventilation, tillhandahåller kompletta lösningar för byggnadssystem och inneklimat såväl som enskilda bygg- och ventilationskomponenter för alla typer av byggnader.

Lindab är noterat på OMX Nordic Exchange, Stockholm, Large Cap under kortnamnet "LIAB".

Lindab-koncernen omsatte runt 9,3 miljarder SEK under 2007 och har cirka 5 600 medarbetare i 31 länder. Huvudkontoret ligger i Grevie, utanför Båstad i nordvästra Skåne. Se även www.lindabgroup.com