28 mar 2024 12:59

28 mar 2024 12:59

230.00 SEK5.40

Inbjudan till Lindabs kapitalmarknadsdag 2022

Lindab har nöjet att bjuda in investerare, analytiker och media till kapitalmarknadsdag måndagen den 20 juni 2022.

Som deltagare erbjuds du möjlighet att delta på plats hos Lindab i Grevie (utanför Båstad) eller online. För deltagare på plats startar dagen med fabriksvisning och produktdemonstrationer. På eftermiddagen kan presentationerna följas online eller på plats i Grevie.

Presentationerna under eftermiddagen kommer bland annat att handla om Lindabs marknadsläge, tillväxtagenda, investeringar, förvärv, produkterbjudande och hållbarhetsarbete. Presentationer kommer att hållas av VD Ola Ringdahl och medlemmar ur koncernledningen samt andra nyckelpersoner. Lindab har även nöjet att välkomna vår kund Bravida, med VD Mattias Johansson som en av presentatörerna.

Såväl fysiska som digitala deltagare kommer ges möjlighet att ställa frågor. Presentationerna sker på engelska. Agenda och mer detaljerad information kommer att publiceras på Lindabs webbplats i närmare anslutning till eventet.

Förmiddagens program i Grevie startar kl 10.15. För deltagare som önskar flyga från Stockholm är starttiden anpassad efter SAS avgång kl 8.10 från Arlanda. Transport från flygplatsen i Ängelholm arrangeras av Lindab för de som önskar.

Eftermiddagens presentationer startar kl 13.00 och kan följas online eller på plats i Grevie. Dagen beräknas avslutas kl 16.30.

Lindab bjuder på efterföljande middag och därefter transport till Ängleholms flygplats för de deltagare som önskar återvända till Stockholm med SAS avgång kl 20.00.

Anmäl deltagande senast den 13 juni på https://simplesignup.se/private_event/193674/5cff1d48c6

Arrangemanget är begränsat till representanter för kapitalmarknaden och media.

Catharina Paulcén
Head of Corporate Communications
E-post: catharina.paulcen@lindab.com
Mobil: +46 (0) 701 48 99 65

Kort om Lindab

Lindab är ett ledande ventilationsbolag i Europa. Lindab utvecklar, tillverkar, marknadsför och distribuerar produkter och systemlösningar för energieffektiv ventilation och ett hälsosamt inomhusklimat. Produkterna kännetecknas av hög kvalitet, montagevänlighet och miljötänkande.

Koncernen omsatte 9 648 MSEK år 2021 och är etablerad i 20 länder med cirka 4 500 medarbetare. Norden stod för 55 procent av försäljningen 2021, Västeuropa för 29 procent, Centraleuropa för 14 procent och Övriga marknader för 2 procent.

Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap, under kortnamnet LIAB.